Centrum Jakości Kształcenia
Centrum Jakości Kształcenia zostało powołane w styczniu 2009 roku w celu wspierania procesów doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz współtworzenia Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia, a także do podnoszenia atrakcyjności i konkurencyjności Uczelni wobec innych szkół wyższych we współpracy z Władzami Uczelni, radami wydziałów i jednostkami organizacyjnymi realizującymi zadania dydaktyczne.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewniania Jakości Kształcenia
Prof. dr hab. inż. Anna Cierniak-Emerych
E-mail: [email protected]
Pracownicy
Radosław Kłus
E-mail: [email protected]
Zadania Centrum Jakości Kształcenia
Zadania Centrum Jakości Kształcenia określa Regulamin Organizacyjny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (załącznik 5c; § 13).
Do zadań Centrum Jakości Kształcenia należy:
- wspieranie procesów doskonalenia jakości kształcenia na Uczelni;
- współtworzenie Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia;
- monitorowanie jakości kształcenia na wszystkich formach studiów poprzez system ankietowania studentów (współpraca m.in. z Samorządem Studentów, Centrum Współpracy z Biznesem oraz Biurem Analiz i Sprawozdawczości);
- udział w tworzeniu kwestionariuszy ankietowych (opracowywanie treści kwestionariuszy, organizacja procesu ankietyzacji);
- systematyczne gromadzenie opinii od kandydatów na studia, absolwentów i pracodawców (współpraca m.in. z Biurem Rekrutacji, Biurem Karier, Stowarzyszeniem Absolwentów);
- prace techniczne związane z opracowywaniem wyników badań dla potrzeb decyzyjnych władz Uczelni (sporządzanie tabel wynikowych, udział w przygotowywaniu edytorskiej wersji opracowań);
- udział w przygotowywaniu materiałów w procedurach akredytacji; gromadzenie i przechowywanie danych ogólnouczelnianych, niezbędnych w procesie akredytacji, współpraca w tym zakresie z kierunkowymi zespołami ds. akredytacji, menedżerami kierunków oraz z Dziekanem ds. Kształcenia i Dziekanem Filii;
- udział w opracowywaniu analiz wyników postępowań akredytacyjnych (przygotowywanie zestawień wyników postępowań akredytacyjnych, analizy porównawcze w przekroju kierunków);
- wsparcie weryfikacji prac dyplomowych z punktu widzenia przestrzegania praw autorskich
- opracowywanie i aktualizacja procedur projektowania i modyfikowania programów kształcenia oraz procesu dydaktycznego w oparciu o informacje pochodzące od interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych;
- rekomendowanie i wdrażanie do procesu dydaktycznego nowoczesnych metod dydaktycznych, wsparcie kadry dydaktycznej w realizacji niestandardowych metod kształcenia.
- badania i rozwój metod oraz technik kształcenia na odległość;
- ocena jakości i efektywności zajęć realizowanych zdalnie.
Kontakt
Biuro Centrum Jakości Kształcenia pracuje w trybie zdalnym.
Miejsce:
bud. A, pok. 204
ul. Komandorska 118-120
53-345 Wrocław
Sprawy pilne
W sprawach pilnych prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mail.
Centrum Jakości Kształcenia
Regulacje UEW w zakresie dydaktyki
Podstawowe akty prawne UEW kształtujące Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Rozwiń
- Statut Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
- Regulamin Organizacyjny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
- Zarządzenie nr 235/2024 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 20 grudnia 2024 r. w sprawie wprowadzenia Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Zarządzenie nr 20/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 16 lutego 2021 r. w sprawie określenia charakterystyk służących monitorowaniu procesu kształcenia w ramach Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia
Elementy Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia
Aktualności
- Zarządzenie nr 149/2023 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 2 października 2023 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 127/2022 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 29 sierpnia 2022 r. w sprawie trybu prowadzenia zajęć na studiach stacjonarnych oraz niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość
- Pismo Okólne nr 3/2023 Dziekana ds. Kształcenia z dnia 3 października 2023 r. w sprawie prowadzenia zajęć dydaktycznych od semestru zimowego roku akademickiego 2023/2024
- Zarządzenie nr 11/2023 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie trybu prowadzenia zajęć dydaktycznych w semestrze letnim roku akademickiego 2022/2023
- Zarządzenie nr 126/2022 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 29 sierpnia 2022 r. w sprawie trybu prowadzenia zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023
- Zarządzenie nr 127/2022 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 29 sierpnia 2022 r. w sprawie trybu prowadzenia zajęć na studiach stacjonarnych oraz niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość
- Zarządzenie nr 141/2022 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 22 września 2022 r. w sprawie realizacji zajęć dydaktycznych w przypadku nieobecności nauczyciela akademickiego
- Pismo Okólne nr 6/2022 Dziekana ds. Kształcenia z dnia 26 września 2022 r. w sprawie prowadzenia zajęć dydaktycznych w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023
- Pismo Okólne nr 8/2022 Dziekana ds. Kształcenia z dnia 10 listopada 2022 r. w sprawie składania wniosku o zgodę na prowadzenie zajęć na odległość
- Pismo Okólne Dziekana ds. Kształcenia z 16 września 2024r. w sprawie prowadzenia zajęć dydaktycznych od semestru zimowego roku akademickiego 2024/2025
Program studiów i efekty uczenia się
Zasady tworzenia i modyfikowania programów kształcenia
- dla kierunków studiów rozpoczynających się w roku akademickim 2022/2023:
- dla kierunków studiów rozpoczynających się w roku akademickim 2023/2024:
- dla kierunków studiów rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025:
Programy studiów
- dla kierunków studiów rozpoczynających się w roku akademickim 2022/2023:
- Uchwała nr R.0000.10.2022 Senatu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 17 marca 2022 r. w sprawie ustalenia programów studiów pierwszego i drugiego stopnia
- Uchwała nr R.0000.60.2024 z 19 grudnia 2024 r. Senatu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 19 grudnia 2024 r. w sprawie zatwierdzenia programu kształcenia w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu dla doktorantów rozpoczynających kształcenie od roku akademickiego 2025/2026
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
- w roku akademickim 2022/2023
- w roku akademickim 2023/2024
- w roku akademickim 2024/2025
Limity przyjęć na studia
- na rok akademicki 2022/2023
- na rok akademicki 2023/2024
Kandydaci z niepełnosprawnością
Laureaci olimpiad
- Uchwała nr R.0000.84.2018 Senatu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie uprawnień przyznawanych laureatom i finalistom olimpiad przedmiotowych przy ubieganiu się o przyjęcie na studia I stopnia w latach akademickich 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 oraz 2022/2023
- Uchwała nr R.0000.43.2021 Senatu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie wprowadzenia zmiany do uchwały nr R.0000.84.2018 Senatu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie uprawnień przyznawanych laureatom i finalistom olimpiad przedmiotowych przy ubieganiu się o przyjęcie na studia I stopnia w latach akademickich 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 oraz 2022/2023
Potwierdzanie w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu efektów uczenia się zdobywanych w systemach pozaformalnych i nieformalnych
Monitoring losów absolwentów
Regulamin studiów
Regulamin Studiów obowiązujący od roku akademickiego 2022/2023
Regulamin studiów obowiązujący od roku akademickiego 2024/2025
Przenoszenie studentów ze studiów niestacjonarnych na studia stacjonarne
Realizacja zajęć dydaktycznych
Zasady wystawiania oceny łącznej z przedmiotu
Przeprowadzanie ćwiczeń terenowych
Uzupełnienie punktów ECTS
Wymiana przedmiotów w ramach programu ERASMUS i pokrewnych
Zasady wyboru przedmiotów humanistycznych i społecznych
- od roku akademickiego 2022/2023
- od roku akademickiego 2023/2024
Uczestniczenie w organizowanych przez Uczelnię zajęciach nieobjętych programem studiów
Liczebności grup studenckich na zajęciach
- od roku akademickiego 2021/2022
- od roku akademickiego 2023/2024
Praktyki zawodowe fakultatywne
- Zarządzenie Nr 88/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 18 czerwca 2020 r. w sprawie wprowadzenia wzorów dokumentów dotyczących nieobligatoryjnych praktyk studenckich
- Załącznik nr 1 do ZR 88/2020 – Umowa trójstronna o organizację nieobligatoryjnej praktyki studenckiej
- Załącznik nr 2 do ZR 88/2020 – Formularz – dane pracodawcy
- Załącznik nr 3 do ZR 88/2020 – Zgłoszenie na praktyki nieobligatoryjne
- Załącznik nr 4 do ZR 88/2020 – Skierowanie na nieobligatoryjną praktykę studencką
Proces dyplomowania
Proces dyplomowania
- obowiązujący studentów rozpoczynających seminarium dyplomowe (I stopień, II stopień, studia w języku polskim, studia w języku angielskim) nie wcześniej niż 1 października 2022 r.
- mający zastosowanie do prac dyplomowych przygotowywanych od roku akademickiego 2020/2021
- Zarządzenie nr 66/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 13 maja 2020 r. w sprawie realizacji procesu dyplomowania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Zarządzenie nr 204/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 20 listopada 2020 r. w sprawie wprowadzenia zmian do Zarządzenia Nr 66/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w sprawie realizacji procesu dyplomowania w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Zarządzenie nr 223/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 21 grudnia 2020 r. w sprawie wprowadzenia zmian do Zarządzenia nr 66/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 13 maja 2020 r. w sprawie realizacji procesu dyplomowania w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz ogłoszenia tekstu jednolitego Zarządzenia nr 66/2020
- Zarządzenie nr 47/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 27 kwietnia 2021 r. zmieniające Zarządzenie nr 66/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 13 maja 2020 r. w sprawie realizacji procesu dyplomowania w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- mający zastosowanie do prac dyplomowych przygotowywanych od roku akademickiego 2024/2025
- Zarządzenie nr 38/2024 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 27 marca 2024r. w sprawie realizacji procesu dyplomowania w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Załącznik nr 1 do ZR 38/2024: Standardy pracy dyplomowej licencjackiej
- Załącznik nr 2 do ZR 38/2024: Standardy pracy dyplomowej inżynierskiej
- Załącznik nr 3 do ZR 38/2024: Standardy pracy dyplomowej magisterskiej
- Załącznik nr 4 do ZR 38/2024: Standardy pracy dyplomowej magisterskiej na kierunku Rachunkowość i podatki
- Załącznik nr 5 do ZR 38/2024: Przykładowy wzór opracowania prac dyplomowych
- Załącznik nr 6 do ZR 38/2024: Zasady utajniania pracy dyplomowych
- Załącznik nr 7 do ZR 38/2024: Organizacja procesu dyplomowania
- Załącznik nr 7.1 do ZR 38/2024: Wzory oświadczeń
- Załącznik nr 8 do ZR 38/2024: Regulamin weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego (JSA)
- Załącznik nr 8.1 do Regulaminu weryfikacji prac dyplomowych JSA – protokół dla komisji
- Załącznik nr 8.2 do Regulaminu weryfikacji prac dyplomowych JSA
- Załącznik nr 9 do ZR 38/2024: Skład Komisji ds. weryfikacji prac dyplomowych
- Załącznik nr 10 do ZR 38/2024: Procedura zatwierdzania tematów prac dyplomowych
- Załącznik nr 11 do ZR 38/2024: Artykuł naukowy jako praca dyplomowa
- Załącznik nr 11.1: Oświadczenie
Standardy prac dyplomowych
- obowiązujące studentów rozpoczynających seminarium dyplomowe (I stopień, II stopień, studia w języku polskim, studia w języku angielskim) nie wcześniej niż 1 października 2022 r.
- Załącznik nr 1 do ZR 159/2022 – Standardy pracy dyplomowej licencjackiej przygotowywanej na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Załącznik nr 2 do ZR 159/2022 – Standardy pracy dyplomowej inżynierskiej przygotowywanej na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Załącznik nr 3 do ZR 159/2022 – Standardy pracy dyplomowej magisterskiej przygotowywanej na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Załącznik nr 4 do ZR 159/2022 – Przykładowy wzór opracowania pracy dyplomowej
- mające zastosowanie do prac dyplomowych przygotowywanych od roku akademickiego 2020/2021
- Załącznik nr 1 do ZR 66/2020 – Standardy pracy dyplomowej licencjackiej dla prac przygotowywanych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Załącznik nr 2 do ZR 66/2020 – Standardy pracy dyplomowej inżynierskiej dla prac przygotowywanych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Załącznik nr 3 do ZR 66/2020 – Standardy pracy dyplomowej magisterskiej dla prac przygotowywanych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Załącznik nr 4 do ZR 66/2020 – Przykładowy wzór opracowania pracy dyplomowej
Zasady utajniania prac dyplomowych
- obowiązujące studentów rozpoczynających seminarium dyplomowe (I stopień, II stopień, studia w języku polskim, studia w języku angielskim) nie wcześniej niż 1 października 2022 r.
- mające zastosowanie do prac dyplomowych składanych od 1 czerwca 2020 r.
Zasady przeprowadzania egzaminu dyplomowego
- obowiązujące studentów rozpoczynających seminarium dyplomowe (I stopień, II stopień, studia w języku polskim, studia w języku angielskim) nie wcześniej niż 1 października 2022 r.
- Załącznik nr 6 do ZR nr 159/2022 – Organizacja procesu dyplomowania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu od roku akademickiego 2022/2023
- Załącznik nr 1 do Organizacji procesu dyplomowania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu – Wzory oświadczeń (w języku polskim i języku angielskim) składanych w wersji elektronicznej w systemie APD
- Pismo Okólne nr 8/2022 Dziekana ds. Studenckich z dnia 12 grudnia 2022 r. w sprawie terminu składania prac dyplomowych przez studentów ostatniego semestru studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia oraz terminu przeprowadzania egzaminów dyplomowych w roku akademickim 2022/2023
- Pismo Okólne nr 1/2023 Dziekana ds. Studenckich z dnia 16 lutego 2023 r. w sprawie procedury składania prac dyplomowych przez studentów ostatniego semestru studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia, studentów skreślonych z listy studentów z powodu niezłożenia pracy dyplomowej w terminie i wznawiających studia w celu przystąpienia do egzaminu dyplomowego oraz przeprowadzania egzaminu dyplomowego
- od roku akademickiego 2021/2022
- Załącznik nr 6 do ZR nr 66/2020 – Zasady przeprowadzania egzaminów dyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu od roku akademickiego 2020/2021
- Komunikat nr 10/2021 Dziekana ds. Studenckich z dnia 13 września 2021 r. w sprawie procedury składania prac dyplomowych przez studentów ostatniego semestru studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia, studentów skreślonych z listy studentów z powodu niezłożenia pracy dyplomowej w terminie i wznawiających studia w celu przystąpienia do egzaminu dyplomowego oraz przeprowadzania egzaminu dyplomowego od 1 października 2021 r.
- Pismo Okólne nr 1/2021 Prorektora ds. Studenckich i Kształcenia Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 7 października 2021 r. w sprawie przeprowadzania egzaminów dyplomowych w semestrze zimowym roku akademickiego 2021/2022
- Pismo Okólne nr 5/2022 Dziekana ds. Studenckich z dnia 9 maja 2022 r. w sprawie procedury składania prac dyplomowych przez studentów ostatniego semestru studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia, studentów skreślonych z listy studentów z powodu niezłożenia pracy dyplomowej w terminie i wznawiających studia w celu przystąpienia do egzaminu dyplomowego oraz przeprowadzania egzaminu dyplomowego
Zasady weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego
- obowiązujące studentów rozpoczynających seminarium dyplomowe (I stopień, II stopień, studia w języku polskim, studia w języku angielskim) nie wcześniej niż 1 października 2022 r.
- Załącznik nr 7 do ZR nr 159/2020 – Regulamin weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego
- Załącznik nr 1 do Regulaminu weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego – Protokół Komisji ds. Weryfikacji prac dyplomowych
- Załącznik nr 2 do Regulaminu weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego – Protokół z kontroli oryginalności pracy dyplomowej na podstawie wyników raportu JSA
- mające zastosowanie do prac dyplomowych składanych od 1 czerwca 2020 r.
- Załącznik nr 7 do ZR nr 66/2020 – Regulamin weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego
- Załącznik nr 1 do Regulaminu weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego – Protokół Komisji ds. Weryfikacji prac dyplomowych
- Załącznik nr 2 do Regulaminu weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego – Protokół z kontroli oryginalności pracy dyplomowej na podstawie wyników raportu JSA
Komisja ds. weryfikacji prac dyplomowych
- obowiązująca studentów rozpoczynających seminarium dyplomowe (I stopień, II stopień, studia w języku polskim, studia w języku angielskim) nie wcześniej niż 1 października 2022 r.
- mające zastosowanie do prac dyplomowych składanych od 1 czerwca 2020 r.
- Informacja o trybie funkcjonowania Komisji ds. weryfikacji prac dyplomowych w okresie realizacji zajęć i obowiązków zdalnie
Zasady zatwierdzania tematów prac dyplomowych
- obowiązujące studentów rozpoczynających seminarium dyplomowe (I stopień, II stopień, studia w języku polskim, studia w języku angielskim) nie wcześniej niż 1 października 2022 r.
- mające zastosowanie dla tematów prac dyplomowych składanych po 1 marca 2021 r.
Wyznaczanie promotorów i recenzentów prac dyplomowych
Doskonalenie zajęć dydaktycznych
Organizacja i zasady funkcjonowania zespołów dydaktycznych
- Komunikat Nr 5/2021 Dziekana ds. Kształcenia z dnia 19 lipca 2021 r. w sprawie powołania zespołów dydaktycznych
- Komunikat Nr 7/2021 Dziekana ds. Kształcenia z dnia 4 września 2021 r. w sprawie składania deklaracji przystąpienia do zespołów dydaktycznych
- Pismo Okólne nr 2/2021 Prorektora ds. Studenckich i Kształcenia z dnia 8 października 2021 r. w sprawie składania deklaracji przystąpienia do zespołów dydaktycznych
- Zarządzenie nr 168/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 14 grudnia 2021 r. w sprawie powołania koordynatorów zespołów dydaktycznych
- Pismo Okólne Nr 5/2022 Dziekana ds. Kształcenia z dnia 7 kwietnia 2022 r. w sprawie wyznaczenia koordynatorów zespołów dydaktycznych do okresowych przeglądów kadry prowadzonej kształcenie na kierunku studiów
- Zarządzenie nr 125/2022 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 29 sierpnia 2022 r. w sprawie organizacji i zasad funkcjonowania zespołów dydaktycznych w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Pismo Okólne Nr 7/2022 Dziekana ds. Kształcenia z dnia 2 listopada 2022 r. w sprawie listy przedmiotów przypisanych do zespołów dydaktycznych
- Pismo Okólne nr 10/2022 Dziekana ds. Kształcenia z dnia 30 listopada 2022 r. w sprawie składania deklaracji przystąpienia i rezygnacji z zespołów dydaktycznych
Ankietyzacja zajęć dydaktycznych
- od roku akademickiego 2020/2021
- Zarządzenie nr 182/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 14 października 2020 r. w sprawie wyników ankiet studenckich oceniających zajęcia dydaktyczne
- Zarządzenie nr 158/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 3 grudnia 2021 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 182/2020 Rektora w sprawie wyników ankiet studenckich oceniających zajęcia dydaktyczne
Hospitacja zajęć dydaktycznych
- Zarządzenie nr 102/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 13 lipca 2020 r. w sprawie hospitacji zajęć dydaktycznych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Zarządzenie nr 85/2023 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 26 czerwca 2023 r. w sprawie hospitacji zajęć dydaktycznych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
Okresowa ocena nauczycieli akademickich
Przeglądy systemu kształcenia
- Zarządzenie nr 147/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 9 listopada 2021 r. w sprawie okresowych przeglądów systemu kształcenia obowiązujących na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Załącznik nr 1 – Okresowy przegląd programu studiów
- Załącznik nr 2 – Okresowy przegląd kadry prowadzącej kształcenie na kierunku studiów
- Załącznik nr 3 – Okresowy przegląd infrastruktury dydaktycznej
- Załącznik nr 4 – Okresowy przegląd wsparcia studentów
- Załącznik nr 5 – Okresowy przegląd współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym w odniesieniu do programu studiów
- Załącznik nr 6 – Okresowy przegląd stopnia umiędzynarodowienia kształcenia
- Pismo Okólne nr 5/2022 Dziekana ds. Kształcenia z dnia 7 kwietnia 2022 r. w sprawie wyznaczenia koordynatorów zespołów dydaktycznych do okresowych przeglądów kadry prowadzącej kształcenie na kierunku studiów
Oferta dydaktyczna dla studentów uczelni partnerskich
Organizacja programów podwójnego dyplomu
- Zarządzenie Nr 70/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie powołania Rektorskiej Komisji ds. organizacji programów podwójnego dyplomu
- Zarządzenie nr 195/2022 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 19 grudnia 2022 r. w spawie zasad opracowania i realizacji Programów Podwójnego Dyplomu w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu
- Załącznik nr 1 do Zarządzenia Rektora 195/2022 – Wzór porozumienia w sprawie podwójnego dyplomu
- Załącznik nr 2 do Zarządzenia Rektora 195/2022 – Wzór Programu studiów podwójnego dyplomu
- Załącznik nr 3 do Zarządzenia Rektora 195/2022 – Wzór Indywidualnego Programu Studiów uczestnika PPD
- Załącznik nr 4 do Zarządzenia Rektora 195/2022 – Wzór wniosku o wydanie zgody na warunkowe kontynuowanie nauki na kolejnym semestrze
- Załącznik nr 5 do Zarządzenia Rektora 195/2022 – Wzór podania o uznanie przedmiotów i ocen uzyskanych w uczelni partnerskiej
- Załącznik nr 6 do Zarządzenia Rektora 195/2022 – Wzór wniosku o zgodę na wyjazd
- Załącznik nr 7 do Zarządzenia Rektora 195/2022 – Wzór decyzji Prodziekana ds. Studenckich w sprawie uznania efektów uczenia się uzyskanych w ramach PPD w uczelni partnerskiej
- Załącznik nr 8 do Zarządzenia Rektora 195/2022 – Wzór decyzji Prodziekana ds. Studenckich wydawana uczestnikowi PPD w sprawie zaliczenia semestru i zgody na warunkowe kontynuowanie studiów na kolejnym semestrze
Przechowywanie dokumentacji związanej z procesem kształcenia
Publiczna informacja
- Zarządzenie Nr 179/2022 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 21 listopada 2022 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu publikowania informacji w Biuletynie Informacji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
- Zarządzenie Nr 180/2022 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 21 listopada 2022 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu udostępniania informacji publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Regulations of teaching and learning process
- Internal System for Quality in Education
- Study Regulations of the Wroclaw University of Economics and Business
Diploma Admission Process
- Circular Letter No. 8/2022 of the Dean for Student Affairs of 12 December 2022 on the time limit for the submission of diploma thesis by students in their final term of I and II degree stationary and non-stationary studies, and the date of conducting the diploma exams in the academic year 2022/2023
- Regulation No. 66/2020 of the Rector of the Wroclaw University of Economics and Business of 13 May 2020 on the implementation of the diploma admission process at the Wroclaw University of Economics and Business:
- Bachelor’s thesis standards for theses prepared at the Wroclaw University of Economics and Business
- Master’s thesis standards for theses prepared at the Wroclaw University of Economics and Business
- Engineering thesis standards for theses prepared at the Wroclaw University of Economics and Business
- Rules for conducting diploma examinations at the Wroclaw University of Economics and Business applicable as of 2020/2021
- Rules for the verification of diploma theses by means of a single anti-plagiarism (JSA) system:
- Composition of thesis verification committees for particular programs of study
Learning during the COVID-19 pandemic
- Regulation No. 164/2020 of the Rector of the Wroclaw University of Economics and Business of 30 September 2020 on the principles of operation of the Wroclaw University of Economics and Business due to the epidemiological threat caused by the SARS-CoV-2 virus:
- Principles for classrooms/laboratories. Guidelines for technical and administrative services
- Guidelines for students
- Guidelines for teachers
- Procedures in the event of a suspected infection of an employee or a student
- Laboratory regulations regarding safety rules during the SARS-CoV-2 pandemic
- Declaration regarding foreign trip
- Declaration regarding arrival from abroad
- Regulation No. 120a/2020 of the Rector of the Wroclaw University of Economics and Business of 28 August 2020 on the mode of conducting classes in the winter semester of the academic year 2020/2021
- Regulation No. 152/2020 of the Rector of the Wroclaw University of Economics and Business of 15 September 2020 on the principles of conducting classes on a remote basic and verification of learning outcomes in the winter semester 2020/2021
- Regulation No. 7/2021 of the Rector of the Wroclaw University of Economics and Business of 22 January 2021 on the rules of conducting examinations in the winter session of the academic year 2020/2021
- Regulation No. 8/2021 of the Rector of the Wroclaw University of Economics and Business of 25 January 2021 on the conduct of classes in the summer semester of the academic year 2020/2021
- Regulation No. 124/2021 of the Rector of the Wroclaw University of Economics and Business of 29 September 2021 on the rules of operation of the Wroclaw University of Economics and Business in relation to countering the spread of the SARS-CoV-2 virus
Akty prawne i zasady ewaluacji działalności dydaktycznej
Akty prawne
- Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
- Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego odnoszące się do jakości kształcenia
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 maja 2020 r. zmieniającej rozporządzenie w sprawie studiów
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 r. w sprawie charakterystyk drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomach 6–8 Polskiej Ramy Kwalifikacji
- Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie kryteriów oceny programowej
Ocena programowa Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- Ewaluacja jakości kształcenia przez Polską Komisję Akredytacyjną
- Szczegółowe kryteria dokonywania oceny programowej przez Polską Komisję Akredytacyjną
- Postępowanie oceniające Polskiej Komisji Akredytacyjnej przeprowadzane:
- Serwis internetowy Polskiej Komisji Akredytacyjnej
Podmioty Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Rektorska Komisja ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
- Zarządzenie nr 150/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 10 września 2020 r. w sprawie powołania Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
- Zarządzenie nr 128/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 30 września 2021 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 150/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 10 września 2020 r. w sprawie powołania Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
- Zarządzenie nr 156/2022 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 10 października 2022 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 128/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 30 września 2021 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 150/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 10 września 2020 r. w sprawie powołania Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
- Zarządzenie nr 133/2024 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w sprawie powołania Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
Do zadań Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia należy:
- Formułowanie celów i zasad polityki zapewniania jakości kształcenia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
- Zatwierdzanie i weryfikowanie procedur zapewniania i doskonalenia jakości.
- Uaktualnianie i modyfikacja Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.
- Analiza raportów z oceny procesów zapewniania jakości kształcenia przygotowanych przez Rady Kierunków, wydawanie opinii i zaleceń.
- Zapoznawanie się z ocenami poziomu jakości kształcenia dokonywanymi przez Polską Komisję Akredytacyjną oraz przez środowiskowe komisje akredytacyjne.
- Określanie kierunków usprawnień w działaniach Uczelni na rzecz podwyższania jakości kształcenia.
- Analiza i ocena warunków realizacji strategii uczelni z zakresu zapewniania jakości kształcenia.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
Prof. dr hab. inż. Anna Cierniak-Emerych
- Zarządzenie nr 150/2020 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 10 września 2020 r. w sprawie powołania Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
- Zarządzenie nr 133/2024 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 2 września 2024 r. w sprawie powołania Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia
Do zadań Pełnomocnika Rektora ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia należy:
- Informowanie o akredytacji państwowej i środowiskowej w Uczelni.
- Organizowanie, nadzór i kontrola w zakresie procesu akredytacji państwowej i środowiskowej w Uczelni.
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uczelni oraz osobami wyznaczonymi do określonych działań związanych z uzyskaniem akredytacji państwowej i środowiskowej.
- Organizowanie i koordynowanie działań związanych z realizacją Procesu Bolońskiego w zakresie zapewniania jakości kształcenia.
- Kierowanie, organizacja i kontrola pracy Centrum Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
- Kierowanie pracami Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia.
- Udział w projektowaniu i modyfikowaniu programów kształcenia w oparciu o informacje pochodzące od interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych.
- Aktualizowanie Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.
- Nadzorowanie przestrzegania procedur i procesów Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia.
- Udział w projektowaniu i modyfikowaniu oraz realizacji procesu dyplomowania (w tym standardów przygotowania prac dyplomowych, a w szczególności zatwierdzania tematów prac dyplomowych, weryfikacji prac systemem JSA, wyznaczania recenzentów).
- Kierowanie pracami Komisji ds. weryfikacji prac dyplomowych oraz Komisji konkursu na najlepsze prace dyplomowe obronione w UEW.
- Propagowanie (przy wsparciu Rektorskiej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia) wśród studentów i nauczycieli akademickich ankiet oceniających jakość prowadzenia zajęć dydaktycznych.
Menedżerowie kierunków
Menedżer kierunku / Rada Menedżerów
- Zarządzenie nr 112/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 14 września 2021 r. w sprawie powołania Menedżerów kierunków
- Zarządzenie nr 141/2021 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 29 października 2021 r. w sprawie odwołania z funkcji Menedżera kierunku
- Zarządzenie nr 173/2022 Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z dnia 14 listopada 2022 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Rektora nr 112/2021 w sprawie powołania Menedżerów kierunków
- Pismo Okólne Dziekana ds. Kształcenia nr 9/2024 z dnia 22 listopada 2024 r. w sprawie zmiany Pisma Okólnego nr 6/2024 Dziekana ds. Kształcenia z dnia 25 października 2024 r. w sprawie powołania Rady Menedżerów
Do zadań Menedżera kierunku należą:
- organizowanie i koordynacja pracy Rady Kierunku;
- nadzór nad jakością kształcenia na kierunku i wprowadzanie działań korygujących;
- przygotowywanie wsadu informacyjnego na temat kierunku studiów w celu wykorzystania przy przygotowaniu kampanii rekrutacyjnej oraz współpraca w zakresie rekrutacji z Sekcją ds. Relacji z Otoczeniem Edukacyjnym oraz Biurem Komunikacji i Promocji;
- wyznaczanie obsady zajęć dydaktycznych na kierunku;
- przygotowywanie, w porozumieniu z Dziekanem ds. Kształcenia/Dziekanem Filii, dokumentacji niezbędnej do akredytacji kierunków przez PKA, przy wsparciu innych jednostek organizacyjnych Uczelni;
- weryfikacja i zatwierdzenie oferty seminaryjnej pod kątem zgodności z efektami uczenia się obowiązującymi na kierunku oraz jakości kształcenia;
- podejmowanie decyzji w sprawie prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w ramach przedmiotów kierunkowych oraz przedmiotów realizowanych w ramach specjalności oraz modułowych, zgodnie z Zarządzeniem Rektora w sprawie trybu prowadzenia zajęć na studiach stacjonarnych oraz niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość;
- podejmowanie decyzji dotyczących zatwierdzania tematów prac dyplomowych pod względem zgodności z efektami uczenia określonymi dla kierunku;
- wsparcie Dziekana ds. Studenckich/Dziekana Filii w zakresie wyznaczania promotorów i recenzentów prac dyplomowych;
- wsparcie Dziekana ds. Kształcenia/Dziekana Filii w zakresie zapewnienia zastępstw za prowadzących zajęcia dydaktyczne na czas ich nieobecności;
- podejmowanie decyzji w zakresie obsady autorów sylabusów przedmiotów realizowanych na kierunku;
- koordynowanie działań związanych z tworzeniem w systemie Sylabus KRK programów studiów na poszczególne lata i kierunki;
- weryfikacja i zatwierdzanie sylabusów przedmiotów realizowanych na kierunku;
- dbałość o jakość dokumentacji dotyczących programu kształcenia na kierunku;
- współpraca z Pełnomocnikiem Rektora ds. Działalności Naukowej Studentów w zakresie wydawania publikacji studentów w serii Debiuty Studenckie.
Dodatkowo Menedżer może:
- inicjować modyfikację istniejących kierunków kształcenia w porozumieniu z Dziekanem ds. Kształcenia, zgodnie z zapotrzebowaniem rynku pracy oraz misją i strategią Uczelni;
- określać szczegółowe standardy prac dyplomowych na kierunku;
- podejmować decyzje o trybie prowadzenia zajęć przy wykorzystaniu metod i technik kształcenia na odległość, na zasadach określonych w odrębnym zarządzeniu Rektora;
- sprawować nadzór nad odpowiednim zaplanowaniem zajęć dydaktycznych w sposób adekwatny do potrzeb zapewnienia jakości kształcenia.
Menedżer kierunku ma prawo zlecania członkom Rady Kierunku wykonanie zadań z zakresu działania tej rady.
Do zadań Rady Menedżerów/Rady Menedżerów Filii należą w szczególności:
- opracowywanie projektów regulacji dotyczących kształcenia w Uczelni w ramach studiów I i II stopnia z wyłączeniem regulaminu studiów,
- monitorowanie rynku edukacyjnego oraz proponowanie nowych kierunków kształcenia, zgodnie z potrzebami rynku pracy,
- ustalanie zasad zapisów na seminaria dyplomowe oraz zasad wyboru specjalności, modułów i ścieżek kształcenia w porozumieniu z dziekanem właściwym ds. studenckich.
Rada Kierunku
Do zadań Rady Kierunku należą w szczególności:
- opracowywanie efektów uczenia się na kierunku,
- przygotowywanie zmian programów studiów na kierunku w tym opracowywanie ścieżki kształcenia/modułu/specjalności na kierunku,
- monitorowanie jakości kształcenia na kierunku,
- analizowanie potencjalnych i rzeczywistych problemów związanych z realizacją programu na danym kierunku studiów,
- analiza zgodności kierunkowych efektów uczenia się z potrzebami rynku pracy.
Rada ds. Kształcenia
Skład Rady ds. Kształcenia:
- Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia – Przewodniczący
- Dziekan ds. Kształcenia,
- Dziekan Filii,
- Dziekan ds. Studenckich,
- Prodziekan ds. Kształcenia,
- Prodziekani ds. Studenckich,
- Prodziekan Filii,
- Przewodniczący Samorządu Studenckiego oraz przedstawiciel studentów z Filii,
- Dyrektor Centrum Kształcenia Ustawicznego,
- Dyrektor Programu EMBA,
- Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia,
- Dyrektor Centrum Obsługi Dydaktyki i Spraw Studenckich,
- Kierownik Studium Języków Obcych,
- Kierownik Studium Wychowania Fizycznego i Sportu.
Zadania Rady ds. Kształcenia obejmują w szczególności:
- przygotowywanie projektu Regulaminu studiów i jego zmian,
- opracowywanie i opiniowanie projektów regulacji dotyczących programów kształcenia w Uczelni w ramach studiów I, II stopnia, studiów EMBA oraz studiów podyplomowych i szkoleń,
- opiniowanie wniosków skierowanych do Rektora o utworzenie nowych kierunków studiów,
- opiniowanie wniosków skierowanych do Senatu dotyczących programów studiów,
- opracowywanie i opiniowanie projektów dotyczących organizacji kształcenia.
Weryfikacja prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego
Zasady weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego
- obowiązujące studentów rozpoczynających seminarium dyplomowe (I stopień, II stopień, studia w języku polskim, studia w języku angielskim) nie wcześniej niż 1 października 2022 r.
- Załącznik nr 7 do ZR nr 159/2020 – Regulamin weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego
- Załącznik nr 1 do Regulaminu weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego – Protokół Komisji ds. Weryfikacji prac dyplomowych
- Załącznik nr 2 do Regulaminu weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego – Protokół z kontroli oryginalności pracy dyplomowej na podstawie wyników raportu JSA
- obowiązujące studentów rozpoczynających seminarium dyplomowe (I stopień, II stopień, studia w języku polskim, studia w języku angielskim) od 1 października 2024 r.
- mające zastosowanie do prac dyplomowych składanych od 1 czerwca 2020 r.
- Załącznik nr 7 do ZR nr 66/2020 – Regulamin weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego
- Załącznik nr 1 do Regulaminu weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego – Protokół Komisji ds. Weryfikacji prac dyplomowych
- Załącznik nr 2 do Regulaminu weryfikacji prac dyplomowych z wykorzystaniem Jednolitego Systemu Antyplagiatowego – Protokół z kontroli oryginalności pracy dyplomowej na podstawie wyników raportu JSA
Komisja ds. weryfikacji prac dyplomowych
- obowiązująca studentów rozpoczynających seminarium dyplomowe (I stopień, II stopień, studia w języku polskim, studia w języku angielskim) nie wcześniej niż 1 października 2022 r.
- mające zastosowanie do prac dyplomowych składanych od 1 czerwca 2020 r.
- Informacja o trybie funkcjonowania Komisji ds. weryfikacji prac dyplomowych w okresie realizacji zajęć i obowiązków zdalnie
Archiwum
Archiwalne regulacje Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu w zakresie dydaktyki są dostępne pod adresem https://www.ue.wroc.pl/centrum_jakosci_ksztalcenia/26778/regulacje_uniwersytetu_ekonomicznego_we_wroclawiu_w_zakresie_dydaktyki.html.