Archiwum Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Archiwum gromadzi i zabezpiecza dokumentację wytwarzaną na Uczelni. Tu możesz zasięgnąć informacji o zbiorach, uzyskać zaświadczenie dla ZUS, oraz dokonać weryfikacji wykształcenia.
- Archiwum Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu wykonuje odpłatnie kserokopie, skany, wydruki na użytek prywatny i komercyjny po uprzednim złożeniu zamówienia, oraz dokonaniu wpłaty na wskazane konto
- Zaświadczenia i weryfikacje wydawane są w terminie do 14 dni roboczych
- Zaświadczenia o przebiegu studiów przesyłane są listem poleconym bez potwierdzenia odbioru
- Nieodebrane dokumenty (z wyjątkiem dyplomów i świadectw wystawionych przez UEW) wysyłane są listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru
- Opłaty za usługi archiwalne reguluje cennik wprowadzony zarządzeniem Rektora nr 167/2024
- Absolwenci Filii UEW w Jeleniej Górze, oraz osoby zainteresowane tamtejszymi zbiorami proszeni są o kontakt z Archiwum Filii
- Archiwum wykonuje także, po złożeniu pisemnej prośby i uzyskaniu zgody od Rektora UEW, odpłatnie kwerendy (tematyczne, naukowe)
- Prosimy przelewać pieniądze dopiero po upewnieniu się, że Archiwum jest w stanie przeprowadzić weryfikację, kwerendę, czy przygotować zaświadczenie
- Kierownik Archiwum w uzasadnionych przypadkach może odmówić wykonania kopii lub skanów materiałów archiwalnych, w szczególności, jeżeli nie pozwala na to stan zachowania materiałów archiwalnych, są one nieuporządkowane, Archiwum nie ma możliwości technicznych wykonania usługi, lub istnieją zasadne ograniczenia prawne dotyczące udostępniania lub kopiowania konkretnych dokumentów.
Archiwum
Archiwum jest czynne dla petentów od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00
Miejsce:
bud. K, Główny kampus Uczelni
ul. Komandorska 118-120
53-345 Wrocław
E-mail:
Numer konta:
07 1090 2529 0000 0006 3400 0503
Archiwum Filii w Jeleniej Górze
Archiwum jest czynne dla petentów od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00
Miejsce:
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Filia w Jeleniej Górze
ul. Nowowiejska 3
58-500 Jelenia Góra
Tel:
Dokumenty:
Kserokopia/Skan
Archiwum Uczelni wydaje kopie przechowywanej dokumentacji. Z uwagi na obowiązującą ustawę o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) dokumenty zawierające dane chronione są wydawane na pisemny wniosek zainteresowanych osób lub uprawnionych do tego instytucji.
Sposób załatwienia sprawy:
- Należy upewnić się, że Archiwum jest w posiadaniu dokumentów, których kopie chcielibyśmy otrzymać i jaka będzie dokładna cena usługi. Należy to zrobić poprzez kontakt mailowy, telefoniczny lub osobisty z Archiwum.
- Następnie proszę wypełnić i złożyć kartę udostępnienia dokumentacji, oraz przedstawić dowód dokonania wpłaty na wskazane konto.
- Podpisaną kartę udostępnienia dokumentacji należy przesłać listownie na adres Archiwum Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu lub dostarczyć osobiście
- W przypadku kart podpisanych elektronicznie za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego dopuszczalne jest przesłanie ich pocztą elektroniczną lub za pomocą e-PUAP, adres skrzynki podawczej /UEWroclaw/SkrytkaESP).
- Wypełniając kartę należy zaznaczyć, że chodzi o usługę sporządzenia kopii. W wypadku braku znajomości elementów opisu akt niezbędnych do wypełnienia karty, Archiwum udzieli stosownych informacji wnioskującemu, lub wypełni części wniosku samodzielnie.
- Należy także przesłać dodatkowe pismo do Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z prośbą o możliwość dostępu do przechowywanej w Archiwum dokumentacji.
- Usługa zostanie wykonana po potwierdzeniu dokonania wpłaty, złożeniu do Archiwum wypełnionej karty udostępnienia dokumentacji, oraz uzyskaniu zgody Rektora Uczelni.
- Po wykonaniu usługi informacja o możliwości odbioru skopiowanych dokumentów zostanie przekazana mailowo lub telefonicznie lub, w przypadku prośby o przesłanie dokumentów pocztą, zostaną one wysłane, na wskazany adres przesyłką ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku odbioru osobistego należy mieć przy sobie dokument tożsamości lub pełnomocnictwo notarialne upoważniające do wykonywania czynności w imieniu wnioskodawcy.
- Istnieje możliwość przesłania skanów dokumentów zaszyfrowanym mailem. W tym wypadku należy mieć możliwość otwarcia takiego pliku. Nie ma możliwość przesłania skanów w niezaszyfrowanej wiadomości mailowej.
Wnioski do pobrania:
Poświadczenie za zgodność z oryginałem
Archiwum Uczelni wydaje uwierzytelnione kopie przechowywanej dokumentacji, tak zwane kopie za zgodność z oryginałem. Z uwagi na obowiązującą ustawę o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) dokumenty zawierające dane chronione są wydawane na pisemny wniosek zainteresowanych osób lub uprawnionych do tego instytucji.
Sposób załatwienia sprawy:
- Należy upewnić się, że Archiwum jest w posiadaniu dokumentów, których uwierzytelnione kopie chcielibyśmy otrzymać i jaka będzie dokładna cena usługi. Należy to zrobić poprzez kontakt mailowy, telefoniczny lub osobisty z Archiwum.
- Następnie proszę złożyć stosowny wniosek, oraz przedstawić dowód dokonania wpłaty na konto Archiwum.
- Podpisany wniosek należy przesłać listownie na adres Archiwum Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu lub dostarczyć osobiście
- W przypadku wniosków podpisanych elektronicznie za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego dopuszczalne jest przesłanie ich pocztą elektroniczną lub za pomocą e-PUAP, adres skrzynki podawczej /UEWroclaw/SkrytkaESP).
- Po wykonaniu usługi informacja o możliwości odbioru uwierzytelnionych dokumentów zostanie przekazana mailowo , telefonicznie lub, w przypadku prośby o przesłanie dokumentów pocztą, zostaną one wysłane, na wskazany adres przesyłką za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku odbioru osobistego należy mieć przy sobie dokument tożsamości lub pełnomocnictwo notarialne upoważniające do wykonywania czynności w imieniu wnioskodawcy.
Wnioski do pobrania:
Zaświadczenie o odbyciu studiów
Archiwum Uczelni wystawia byłym studentom, słuchaczom studiów podyplomowych i doktorantom Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu zaświadczenia o programowym czasie trwania odbytych studiów na potrzeby m.in. naliczenia kapitału początkowego (RP-6), do celów emerytalno-rentowych.
Sposób załatwienia sprawy:
- Zaświadczenia do celów emerytalno-rentowych wystawiane dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych są zwolnione ze wszelkich opłat.
- Należy złożyć stosowny wniosek, oraz przedstawić dowód dokonania wpłaty na wskazane konto, jeśli zaświadczenie jest wystawiane do celów innych niż emerytalno-rentowe.
- Podpisany wniosek należy przesłać listownie na adres Archiwum Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu lub dostarczyć osobiście.
- W przypadku wniosków podpisanych elektronicznie za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego dopuszczalne jest przesłanie ich pocztą elektroniczną lub za pomocą e-PUAP, adres skrzynki podawczej /UEWroclaw/SkrytkaESP).
- Po wykonaniu usługi informacja o możliwości odbioru zaświadczenia zostanie przekazana drogą mailową, telefonicznie lub w przypadku prośby o przesłanie dokumentów pocztą, zostaną one wysłane, na wskazany adres przesyłką bez potwierdzenia odbioru. W przypadku wniosków przesłanych e-PUAPem zaświadczenia będą odsyłane w formie elektronicznej za pośrednictwem tej formy kontaktu, chyba, że wnioskujący zaznaczy we wniosku inaczej. Podczas odbioru osobistego należy mieć przy sobie dokument tożsamości lub pełnomocnictwo notarialne upoważniające do wykonywania czynności w imieniu wnioskodawcy.
Wnioski do pobrania:
Weryfikacja wykształcenia
Archiwum Uczelni weryfikuje wykształcenie byłych studentów, słuchaczy i doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
UWAGA!
Archiwum zajmuje się weryfikacją wykształcenia tylko tych absolwentów, których dokumenty zostały już przekazane do Archiwum. W wypadku studentów, słuchaczy studiów podyplomowych i doktorantów, których akta pozostają jeszcze w jednostkach organizacyjnych, należy skontaktować się odpowiednio: z Dziekanatem, Centrum Kształcenia Ustawicznego, lub Szkołą Doktorską.
IMPORTANT!
Archives deal with verifying education only of those graduates whose documents have been transferred to archives. In case of students, post-graduate students, and PhD students whose documents still remain in their organizational units, it is necessary to contact the right Dean’s office, office of education (CKU) and PhD school.
Sposób załatwienia sprawy:
- Osoba weryfikowana musi dostarczyć zgodę na weryfikację danych osobowych uprawniającą Archiwum Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu do przeprowadzenia weryfikacji wykształcenia i przekazania informacji wskazanej firmie weryfikującej.
- Podpisany wniosek należy przesłać listownie lub dostarczyć osobiście na adres Archiwum Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W przypadku wniosków podpisanych elektronicznie za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego dopuszczalne jest przesłanie ich pocztą elektroniczną lub za pomocą e-PUAP, adres skrzynki podawczej /UEWroclaw/SkrytkaESP).
- Firma zajmująca się przeprowadzaniem weryfikacji powinna skontaktować się z Archiwum i podać informacje o osobie, którą chce zweryfikować. W sytuacji, w której weryfikację będzie przeprowadzać inna jednostka Uczelni, informacje zostaną przekazane do stosownej jednostki.
- Usługa zostanie wykonana po potwierdzeniu dokonania wpłaty, złożeniu do Archiwum przez absolwenta zgody na weryfikację danych osobowych, oraz przesłaniu drogą mailową informacji od firmy weryfikującej.
- Weryfikację wykształcenia wykonuje się poprzez sporządzenie dokumentu i przesłanie go w zaszyfrowanej formie na wskazany adres mailowy do firmy zajmującej się przeprowadzaniem weryfikacji.
- Weryfikacji wykształcenia nie wykonuje się poprzez uzupełnienie na stronie firmy weryfikującej udostępnionego formularza ze względu na brak możliwości uzyskania wymaganego przepisami potwierdzenia udzielania informacji.
The procedure:
- The verified person has to provide agreement for verification of personal data allowing archives of Wrocław University of Economics and Business to conduct verification of education and giving this information to the appointed verifying company.
- Signed application has to be sent by post or delivered in person to the address of the Wrocław University of Economics and Business archives. In case of applications signed electronically, using a qualified electronic signature, it is permissible to send them by e-mail or by e-PUAP to the following address: /UEWroclaw/SkrytkaESP).
- The company dealing with conducting verification should contact the archives and give information about the person to be verified in case the verification will be conducted by another University unit information will be transferred to the right unit.
- The service will be provided after payment confirmation, filing to the archives by the graduate agreement to data verification and sending by mail from the verifying firm.
- Verification of education is conducted by preparing a document and sending it in an encrypted form to the appointed address dealing with conducting verification.
- Verification of education is not conducted through completing a form on the verifying company website, because of the inability of getting a legal permission for the confirmation of sharing data.
Wnioski do pobrania:
Udostępnienie prac habilitacyjnych, doktorskich, dyplomowych
Archiwum Uczelni udostępnia także prace habilitacyjne, doktorskie i dyplomowe w celach badawczych i naukowych.
Sposób załatwienia sprawy:
- Przed udostępnieniem akt należy złożyć stosowny wniosek.
- Podpisany wniosek należy przesłać listownie na adres Archiwum Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu lub dostarczyć osobiście. W przypadku wniosków podpisanych elektronicznie za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego dopuszczalne jest przesłanie ich pocztą elektroniczną lub za pomocą e-PUAP na adres skrzynki podawczej /UEWroclaw/SkrytkaESP).
Wnioski do pobrania:
Informacja archiwalna/Kwerenda
Archiwum Uczelni na wniosek osoby zainteresowanej może przeprowadzić kwerendę. Jest to usługa płatna.
Sposób załatwienia sprawy:
- Należy upewnić się, że Archiwum jest w posiadaniu dokumentów, z których informacje chcielibyśmy uzyskać, ponieważ opłata naliczana jest bez względu na wynik kwerendy. Należy to zrobić poprzez kontakt mailowy, telefoniczny lub osobisty z Archiwum.
- Po przeprowadzeniu zleconej kwerendy Archiwum udzieli informacji o ostatecznym koszcie usługi.
- Po uiszczeniu opłaty i przedstawieniu dowodu wpłaty Archiwum przekaże wyniki kwerendy osobie zainteresowanej.